17 marca br. organizacje rzemieślnicze z Bydgoszczy wraz z bydgoskimi pracodawcami zmieniły się w arenę zmagań Gry Miejskiej w rzemiośle „Gdzie jest praca w Bydgoszczy?”
Wybranych zostało pięć drużyn uczniowskich z gimnazjów bydgoskich i okolic:
- Gimnazjum nr 2 w Bydgoszczy,
- Zespół Szkół nr 19 w Bydgoszczy,
- Zespół Szkół w Wudzynie,
- Zespół Szkół w Kotomierzu,
- Zespół Szkół w Łabiszynie
Młodzież rywalizowała ze sobą na wzór podchodów harcerskich odpowiadając na pytania, rozwiązując zagadki i wykonując zadania praktyczne w firmach rzemieślniczych.
Głównym zadaniem Gry było odgadnięcie przez drużynę zawodów rzemieślniczych poznanych w trakcie Gry oraz przygotowanie na mecie prezentacji zawodu.
W trakcie odkrywania kolejnych etapów Gry uczniowie odwiedzili bydgoskie Cechy Rzemiosł, w których mieli okazję poznać rolę organizacji rzemieślniczych, dowiedzieć się na czym polega nauka zawodu w rzemiośle oraz w jaki sposób można zdobyć tytuł czeladnika i mistrza w zawodzie.
Meta zorganizowana została w siedzibie Zasadniczej Szkoły Zawodowej Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy. Oprócz kolejnych poczęstunków i atrakcji, które czekały na miejscu ,uczestnicy wykonywali zadania finałowe – przygotowali prezentację poznanego zawodu wykorzystując zdjęcia, dokumentujące ich zmagania w firmach.
Po podsumowaniu zdobytych punktów na poszczególnych etapach gry, okazało się, że największą ilość zdobyła drużyna „niebieskich” – gimnazjalistów z Zespołu Szkół w Kotomierzu.
Jako współorganizatorzy uważamy, że cel naszego przedsięwzięcia został osiągnięty w pełni. W nietypowy sposób, czyli poprzez zabawę pokazaliśmy młodym ludziom jak ważny jest wybór ich przyszłej ścieżki zawodowej oraz, w jakich zawodach i w jakich konkretnie bydgoskich zakładach czeka na nich praca.
Poniżej zdjęcie drużyny z Kotomierza, która uzyskała największą liczbę punktów.
Bo wygrali wszyscy
- uczestnicy zdobywając wiedzę o zawodach rzemieślniczych;
- organizatorzy: Izba i Cechy propagując zawody, które były, są i będą potrzebne w życiu każdego człowieka.